tisdag 30 april 2013

Jag gjorde allt för att få vara din..

Jag stod ut med vad som helst för kärleken.
Du lovade, bröt, fjärmade dig, trött, göra något annat - lögner och ursäkter om vad som helst, bolla med mig som en katt leker med en mus för att jag inte skulle veta eller vara säker.
Att krossa - först bygga upp, mysa, skutta runt i lyckorus med mig, planer och låtsad investering i ömsesidighet och sen efter kärleksfulla sms och jag kommer till dig, möts av kyla, lyfter knappt på huvet från mobilen där du ligger i soffan. Rör mig inte, ser mig inte men vill taffsa, skäller ut mig för att vi inte har sex och kallar mig för frigid och ointresserad, tycker synd om sig själv, går in i sin porr och nät dejtvärld utan att jag vet om det..
Planerna fortskrider igen men du har inte tid eller orka ses - missbruket är igång..
Förnedringen är igång men jag vet inte om det..
I åtta år har vi försökt ta oss från ruta ett..
Vi ska resa bort för att få vara tillsammans och du är glad men du rör mig fortfarande inte..
Och jag och min dotter och hennes vänner är inte värda vatten.
Tillsammans har vi gått ihop i en komplott mot dig för att knäcka och bryta ner dig säger du..
Men våra planer och resan da..
Pussar, hjärtan, älskling..
Vill du flytta hem till mig om några år säger du..
Stick - stryk allt, I´m out, jag är trött på dig, säger du..
Tystnad, tystnad, tystnad..
Jag ligger i mitt snor och dreggel och bönar och ber via sms och telefon att du ska prata med mig, förklara..
Du hittar mig på en dejtsajt en månad senare det du har att säga mig efter våra planer, din påstådda kärlek och dina skutt: att jag platser med dessa män, bland de feta fula, skitiga och eckliga..
jag la ner mitt liv, jag satt i din soffa och åkte till mataffären med dig, jag stod ut med alla dina påstådda kvinnor som alla ville ha dig..
Jag stod ut med att du låg bortvänd på våra resor, att du inte rörde mig, att du krävde sex och hånade mig och när vi skulle till så ville du inte..
Jag gjorde allt för dig men du kallar mig kall och ointresserad..
Jag fick inte måna om mitt barn, jag fick inte ge mitt barn det du gav dina egna, det var du som skulle ha det, inte hon. Du kallade henne för manipulativ, elak, att hon hatade dig när du visst att hon älskade dig att hon gråtandes sagt det på telefon men att hon inte orkar längre..
Hon fick inte ha vänner hemma och hon fick inte åka till dem för de var skitungar och deras familjer var tattare, socialfall och alkoholister i ditt sätt att förnedra - allt som inte var ämnat för dig och bara dig.
Du vägrade kela med mig om min lilla vovve var med, för jag fick inte gosa med honom, då tappade du all lust sa du, att jag gosade med din hund var helt ok..
Jag fick inte köra min dotter och hennes vänner jag var väl inte deras jävla morsa heller..
Att du själv körde din dotter i ur och skur även om hon var hos sin mamma och du skjutsade hennes vänner i ur och skur och du var stolt - tyckte du var en bra pappa och jag höll med..
Men jag fick inte köra min dotter..
Du ville inte va hos mig för jag var ju tvungen att ge hästarna mat och ta in dem. Det förstörde hela kvällen sa du, det är ingen ide att vara hos dig för du är inte där..
Men jag är ju bara ute i en kvart ca..
Det räcker, du ska va här hos mig..
Jag har fått veta i dagarna att jag var din mamma - det var din mamma du ville ha och inte mig..
Och eftersom du aldrig kommer få din mamma tillbaka och det är det enda du söker så kunde jag aldrig bli rätt..
Jag skulle vara din mamma som tog hand om dig och du behövde inte ge något tillbaka..
Du skulle ta och ta som många barn gör..
Och jag skulle ge och ge som många mammor gör..
Ingen annan skulle få min kärlek, bara du..
Du försökte med alla medel och knep för att få det att kännas inne i dig att mamma var där - men hon var inte där..
Du stack mig, du hånade mig, du ratade mig, du ropade ut genom fönstret att nu skulle du knulla en annan, du skulle hitta lyckan det fanns inte med mig..
Du lovade, du älskade, du planerade, du lät mig hoppas och tro, du friade, du drog upp nya riktlinjer du sa It´s you and me baby..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar